Autor, korzystając z danych Głównego Urzędu Statystycznego, dokonał analizy rozwoju handlu detalicznego w Polsce w latach 1989–2008. Są to zmiany majątkowe, ilościowe i jakościowe przejawiające się dynamicznym rozwojem dużych obiektów handlowych (supermarketów, hipermarketów, dyskontów, centrów handlowych), funkcjonujących w ramach sieci oraz rozwojem małych sklepów działających zgodnie z oryginalnymi strategiami rozwoju (integracją, specjalizacją, prowadzeniem działalności w niszy rynkowej, zastosowaniem nowoczesnych technologii informatycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem).
placówki handlowe, handel detaliczny, kapitał zagraniczny, hipermarkety, supermarkety, przestrzenna analiza porównawcza
Handel wewnętrzny w Polsce 1989—2009 (2009), Red. naukowa U. Kłosiewicz-Górecka, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa
Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej (z lat 1989—2009), GUS Smaki Toskanii (2007), „Supermarket Polska”, nr 1